Kapor

Fontos ásványi anyag forrás

A kapornak számos, az egészségre is jótékony hatása van.

Kedvencekhez
Ajánlom
Részletek
Vélemények
Részletek

Kapor fogyasztása

A kapor fogyasztása akkor a legértékesebb, ha nyers állapotban fogyasztjuk, mivel tele van antioxidánssal és C-vitaminnal. Sok A- és B-vitamin több fajtáját tartalmaz, folsavat, pektint, rezet, magnéziumot és cinket is hordoz magában. Semlegesíti szabadgyököket, amik a leginkább felelősek a sejtjeink károsodásáért. Kiváló rostforrás és csökkenti a magas koleszterinszintet is. Rendszeres fogyasztása segítheti a magas vérnyomás csökkentését és jótékony hatása lehet a szívünkre, mivel sok káliumot tartalmaz.

Többszörösen telítetlen zsírsavakat, Omega 3-at és 6-ot és egyszeresen telített zsírsavat is tartalmaz. A kapor illóolaja kis adagban izgató, nagyobb adagban pedig nyugtató hatással bír. Az illóolaja hatékony hasmenés esetén, és semlegesíti az emésztőrendszert megtámadó baktériumokat is. Baktériumölő hatása annyira erős, hogy szinte vetekedik a fokhagymáéval.

A kapor szabályozhatja az inzulin termelődését és megakadályozza bizonyos zsírok lerakódását.

Mivel májustól októberig be tudjuk szerezni a friss kaprot, fogyasztása egész évben ajánlott. A téli hónapokban pedig ajánlott tabletta vagy illóolaj formájában beszerezni. Az egészséges szervezet működése érdekében ajánlott napi adag 8-10 dkg friss kapor.


Tájékoztatás

Az étrend-kiegészítők élelmiszereknek minősülnek és bár kedvező élettani hatással rendelkezhetnek, amely egyénenként eltérő lehet, jelölésük, megjelenítésük, és reklámozásuk során nem engedélyezett a készítményeknek betegséget megelőző vagy gyógyító hatást tulajdonítani, illetve ilyen tulajdonságra utalni.

 

Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Webáruház készítés
Web Analytics